جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
شرح خبر
1396/09/18
کارگاه تحریف های شناختی و راهکارهای درمان به موقع در فرهنگسرای ادب و هنر

در راستای تقویت بنیان خانواده و ایجاد نشاط در خانواده فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس کارگاه های آموزشی برگزار می شود

فرهنگسراهای سازمان فرهنگی ، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر کارگاه های آموزشی مختلف برای تقویت دانش خانواده ها و بهبود روابط اعضای خانواده برگزار می کنند.
فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس میزبان اعضای خانواده ساکنان این محله بود تا در خصوص تحریف های شناختی، شناسایی تحریف ها و راهکارهای درمان به موقع برای جلوگیری از عواقب آن به بحث و گفت و گو بنشینند.
شاهنگ کارشناس و مشاور خانواده در این جلسه گفت :در بسیاری از موارد، افسردگی در واقع حاصل افکار منفی است. هنگامی که اتفاق بدی روی می‌دهد، ما با افکاری از قبیل: «عیب از من است»، «من بدشانس هستم» یا «هیچ چیز هرگز به میل من پیش نمی‌رود»، شروع به سرزنش خود می‌کنیم. این افکار می‌تواند ما را در یک پلکان مارپیچی تا قعر افسردگی کامل فرو ببرد.
وی ادامه داد: تفکر همه یا هیچ ، تعمیم افراطی ، فیلترهای ذهنی ، بی‌اعتبار کردن نکات مثبت ، زود نتیجه‌گیری کردن ، بزرگ ‌نمایی و کوچک ‌نمایی ، استدلال هیجانی ، بایدها و نبایدها ، برچسب زنی ، به خود گرفتن مواردی هستند که ما را به سمت افسردگی سوق می دهند. برای غلبه بر افسردگی باید این افکار خودکار را متوقف سازیم و آنها را با افکار واقعی¬‌تر و مثبت¬‌تری جایگزین کنیم. با خفه کردن افکار بد در نطفه، می‌توان جلوی افسردگی را پیش از آن که حتی آغاز شود، گرفت.
بررسی راهبردهایی برای غلبه بر افکار منفی ، شناسایی تحریف ها و راهکارهای درمان به موقع برای جلوگیری از عواقب آن و ارائه پرسش از سوی شرکت کنندگان و دریافت پاسخ از دیگر بخش های این نشست بود.
علاقمندان به شرکت در کارگاه های مختلف آموزشی در سطح شهر می توانند با عضویت در کانال تلگرامی @ShaahinShahri از زمان و مکان برگزاری دوره های مختلف آموزشی در سطح شهر مطلع شوند.
لینک عضویت : https://telegram.me/ShaahinShahri

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
   
سازمان فرهنگی ، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا